Şubat 21, 2025

Anında Doğru ve Tarafsız Haberler – Hani Haber

Anında ekonomi, spor, teknoloji, magazin ve daha fazlası! Doğru ve tarafsız haberin adresi: Hani Haber!

Kargo teslimatında yeni ‘yol’: ‘Bıraksam alır mısınız’

2024’te Türkiye’de online alışveriş oranı yüzde 51,7’ye ulaştı ancak kişisel veri ihlalleri, kaybolan siparişler ve teslimat sorunları arttı. Bazı çalışanlar kod almadan kargoyu asansöre bırakıyor, vatandaş tepki gösterince de "Bir daha getirmem" diyerek tehdit ediyor.

Geniş ürün ve fiyat yelpazesiyle online alışverişe ilgi arttı. TÜİK’in yayınladığı 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre Türkiye’nin yüzde 51,7’si online alışverişi tercih ediyor. Bu sektörün büyümesiyle kargo firmaları sayısı da arttı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Ekim 2024’te yaptığı açıklamaya göre ise taşımacılık hizmeti sunan posta/kargo şirketi sayısı 59’a yükseldi ve bu firmaların himayelerinde ise toplamda 7 bin 500’ü aşkın şube bulunuyor.

Sektör büyüklüğüyle tepki çeken durumlar da beraberinde geldi. Kimi müşteriler, kargo çalışanlarının kişisel bilgilerini ele geçirdiğini belirtirken kimi müşteriler ise siparişlerinin çalınmasından şikayetçi oldu.

BİR ŞİKAYET KONUSU DAHA VAR

Son dönemde, kargo çalışanlarının teslimat sürecini hızlandırmak adına yeni bir “kolaycılık” yöntemleri ortaya çıktı. Normalde teslim edilen kargolar için müşteriden mobil kod alınması gerekirken, birçok kargo görevlisi bu adımı atlayarak farklı bir yol izliyor.

Kargoyu bizzat teslim etmek yerine önce müşterinin evde olup olmadığını kontrol eden yetkililer daha sonra da “Güvenliğe bırakıyorum oradan alırsınız”, “Posta kutusuna bıraksam oradan alır mısınız”, “Aşağıya inip alabilir misiniz”, “Asansöre bıraksam olur mu?” diye soruyorlar.

Ancak vatandaşlar bu duruma tepki gösterdiğinde, bazı çalışanlar “Bir daha getirmem” şeklinde tehditkar yanıtlar verebiliyorlar.

Bu duruma bazı örnekler ise bu şekilde…

HER GÜN YÜZLERCE ŞİKAYET GELİYOR

Öte yandan bir şikayet sitesi olan “Şikayetvar” sitesine her gün yüzlerce şikayet mesajı geliyor.

Sadece kargo teslimatları üzerine bir milyonu aşkın şikayetin geldiği görülürken 17 Şubat 00.00-20.00 saatleri arasında gelen şikayet sayısı ise 575’i aştı.

Zeynep Çakır