Türkiye’nin Geleneksel İçeceği Ayran Hem İç Hem Dış Pazarda İlgi Görüyor
Türkiye’nin köklü lezzetlerinden biri olan ayran, her geçen yıl hem iç pazarda hem de ihracatta popülerliğini arttırıyor. Üretim miktarı 1 milyon tonu aşmış durumda. Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, Mevlitlerden düğünlere, bayram sofralarından iftar sofralarına kadar birçok özel gün ve etkinlikte ayranın vazgeçilmez bir içecek olduğunu belirtiyor. Çallı, “İç ve dış pazardaki bu artışı, tüketicilerin daha sağlıklı beslenme tercihleri ve süt ürünleri sektörünün modernleşmesiyle açıklayabiliriz” diyor.
Ayranın popülerliğinin arkasında geleneksel ve besleyici özellikleri yattığını vurgulayan Çallı, ayranın yüksek protein, kalsiyum ve probiyotik içeriği sayesinde sağlıklı beslenme alışkanlıklarına büyük katkı sağladığını ifade ediyor. Sanayicilerin, her yaş grubundan tüketiciye uygun ambalaj ve lezzet seçenekleri sunmak için çalıştığını belirtiyor.
İhracat Rakamları Artıyor
Dünya gazetesinde yer alan habere göre, Türkiye’de ayran üretimi 2024 yılında %12 artarak 932 bin tona yükselmiş. ASÜD Başkanı Harun Çallı, üretim artışıyla birlikte ihracatın da %13,8 artışla 2 milyon 837 bin dolar seviyesine yükseldiğini açıkladı. Çallı şu şekilde konuşuyor: “Son 4 yılda ayran üretiminde ciddi bir artış görülmekte. 2021’de 717 bin ton olan üretim, 2022’de 776 bin tona, 2023’te 829 bin tona ve 2024’te ise 932 bin tona ulaştı. İhracatta ise özellikle Körfez ülkeleri ve yakın coğrafyadaki ülkelerle birlikte Gürcistan, Irak ve Libya gibi ülkeler ilk sıralarda yer almakta” diyor.
(ALINTI)
More Stories
Kahta’da Bıçaklı Saldırı: İki Yaralı
Robin van Persie, Feyenoord’un Teknik Direktörü Oldu
Türkiye’nin en soğuk yerleşim yeri belli oldu