WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp, Avrupa Birliği’nde Reklam Gösterimini Erteledi

Meta’nın sahibi olduğu popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, reklam özelliğini uygulamaya ekleyeceğini duyurmuştu. Ancak Avrupa Birliği ülkelerinde bu özellik şimdilik askıya alındı. AB kullanıcılarının reklam görmesi en erken 2026 yılında bekleniyor.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasındayken AB’ye sunulmamış durumda.

Önceden “reklamsız kalacak” garantisi veren WhatsApp, son zamanlarda politikasında değişikliğe giderek reklam entegrasyonu planlarını açıkladı. Ancak, AB’nin sıkı veri gizliliği düzenlemeleri nedeniyle bu karar ertelendi.

Meta’nın ifade ettiğine göre, İrlanda Veri Koruma Komisyonu ile yaptığı görüşmelerde, reklam sisteminin AB’ye uygulanmadan önce detaylı bir inceleme sürecinden geçeceği belirtiliyor.

Şirketin amacı; kullanıcıların Facebook ve Instagram tercihlerine dayanarak WhatsApp’ta kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaktır. Ancak bu durum, kullanıcı verilerinin paylaşılması konusunda ciddi gizlilik endişelerini beraberinde getiriyor.

REKLAM ÖZELLİĞİNE İLİŞKİN KAYGILAR SÜRÜYOR

Meta, kullanıcıların bireysel mesajlaşmalarda reklamlara maruz kalma endişelerine net bir cevap verdi. Şirket, kişisel sohbet ekranlarında reklam yayınlanmayacağını belirtti.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasında devam ediyor. Meta, WhatsApp üzerinden gelir elde etmeyi hedefleyen bu modelle dünya genelinde uygulamayı ticarileştirme sürecini hızlandırıyor.

AB kullanıcıları şimdilik uygulamayı reklamsız kullanmaya devam edecek. Ancak, 2026’dan itibaren alınacak yeni kararlar merakla bekleniyor.

Related Posts

BTK yerli çip raporu

Teknolojinin hızla gelişmesi ve küresel çip ihtiyacının artmasıyla birlikte, Türkiye de bu stratejik alanda uzun vadeli adımlar atmaya hazırlanıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), bu doğrultuda “Çip Endüstrisi ve Haberleşme …

En İyi SEO Ajansı: Dijitalde Zirveye Crabs Media ile Ulaşın

Arama motoru optimizasyonu konusunda en iyi SEO ajansı arıyorsanız, Crabs Media ile tanışma vaktiniz geldi. Crabs Media Neden En İyi SEO Ajansları Arasında? Crabs Media, dijital pazarlama sektöründe yılların tecrübesine sahip, strateji odaklı ve …

Altı yıl boyunca yeni gibi kalacak telefon modelleri açıklandı

Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yazılım güncelleme politikasında önemli bir değişikliğe gitti. Şirket, bazı modellerine 6 yıla kadar Android ve güvenlik güncellemesi sunacağını duyurdu.

Yapay zeka Meta’da çalışanların yerini almaya başlıyor

Meta, ortaya çıkan yeni raporlara göre çalışanların yerine bazı pozisyonlarda yapay zekaya yer vermeye başlayacak.

Çinliye teşvik yerliye haksızlık

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, Çinli üreticilere verilen ÖTV teşvikine ilişkin, “Verilen teşvikler anlamında bir haksız rekabet olduğunu düşünüyoruz. Biz, mesela hibrit motoru modellerimizde, üretmemize rağmen benzer teşviki alamadık. Dolayısıyla istediğimiz araç adedlerini satamadık” dedi.

Türkiye’nin ilk uçak fabrikası TOMTAŞ 11 yeni firmayla havacılık ekosistemini canlandırıyor

Türkiye’nin ilk uçak fabrikası olan ve yeniden faaliyete başlayan TOMTAŞ Havacılık ve Teknoloji AŞ, bu gelişmenin ardından etrafında kurulan 11 havacılık firmasıyla yeni bir ekosistemin doğmasına kapı açtı. TOMTAŞ, 1926 yılında Kayseri’de kurulan ve yarım kalan Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketinin (TOMTAŞ) mirasını devam ettiriyor. Yaklaşık 100 yıl sonra, 2023’te ASFAT, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), Erciyes Teknopark ve TOMTAŞ Yatırım ortaklığıyla yeniden kurulan şirket, Kayseri Mimarsinan Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteriyor.