WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp, Avrupa Birliği’nde Reklam Gösterimini Erteledi

Meta’nın sahibi olduğu popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, reklam özelliğini uygulamaya ekleyeceğini duyurmuştu. Ancak Avrupa Birliği ülkelerinde bu özellik şimdilik askıya alındı. AB kullanıcılarının reklam görmesi en erken 2026 yılında bekleniyor.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasındayken AB’ye sunulmamış durumda.

Önceden “reklamsız kalacak” garantisi veren WhatsApp, son zamanlarda politikasında değişikliğe giderek reklam entegrasyonu planlarını açıkladı. Ancak, AB’nin sıkı veri gizliliği düzenlemeleri nedeniyle bu karar ertelendi.

Meta’nın ifade ettiğine göre, İrlanda Veri Koruma Komisyonu ile yaptığı görüşmelerde, reklam sisteminin AB’ye uygulanmadan önce detaylı bir inceleme sürecinden geçeceği belirtiliyor.

Şirketin amacı; kullanıcıların Facebook ve Instagram tercihlerine dayanarak WhatsApp’ta kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaktır. Ancak bu durum, kullanıcı verilerinin paylaşılması konusunda ciddi gizlilik endişelerini beraberinde getiriyor.

REKLAM ÖZELLİĞİNE İLİŞKİN KAYGILAR SÜRÜYOR

Meta, kullanıcıların bireysel mesajlaşmalarda reklamlara maruz kalma endişelerine net bir cevap verdi. Şirket, kişisel sohbet ekranlarında reklam yayınlanmayacağını belirtti.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasında devam ediyor. Meta, WhatsApp üzerinden gelir elde etmeyi hedefleyen bu modelle dünya genelinde uygulamayı ticarileştirme sürecini hızlandırıyor.

AB kullanıcıları şimdilik uygulamayı reklamsız kullanmaya devam edecek. Ancak, 2026’dan itibaren alınacak yeni kararlar merakla bekleniyor.

Related Posts

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

IBAN’dan para gönderirken yaptığı bir hata başına işler açtı: İki kere kontrol edin!

Bir hata, her şeyin yolunda gitmesini engelleyebilir. Bankacılık işlemleri sırasında, küçük bir dikkat eksikliği, büyük problemlere yol açabiliyor. Son zamanlarda, yanlış IBAN numarasıyla yapılan para transferleri, birçok kişiyi zor durumda bıraktı. İşte o hata, başınıza neler açabilir?

Yüzde 95’i otomatikleşti: Analistler işsiz kalacak

Yapay zekâ, sadece teknoloji dünyasını değil, finansın kalbi olan Wall Street’i de derinden sarsıyor. Gelişen algoritmalar ve akıllı sistemler, yatırım bankacılığından veri analizine kadar birçok işi insanların elinden almaya başladı.

Microsoft, 40 yılın ardından “Mavi Ekran”a veda ediyor

Microsoft, 40 yılın ardından “Mavi Ekran”a veda ediyor

BTK yerli çip raporu

Teknolojinin hızla gelişmesi ve küresel çip ihtiyacının artmasıyla birlikte, Türkiye de bu stratejik alanda uzun vadeli adımlar atmaya hazırlanıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), bu doğrultuda “Çip Endüstrisi ve Haberleşme …

En İyi SEO Ajansı: Dijitalde Zirveye Crabs Media ile Ulaşın

Arama motoru optimizasyonu konusunda en iyi SEO ajansı arıyorsanız, Crabs Media ile tanışma vaktiniz geldi. Crabs Media Neden En İyi SEO Ajansları Arasında? Crabs Media, dijital pazarlama sektöründe yılların tecrübesine sahip, strateji odaklı ve …