Starbucks, Çin’deki Faaliyetlerini Satmayı Planlamıyor
ABD merkezli kahve devi Starbucks, Çin pazarındaki faaliyetlerini satmayı planladığı yönündeki iddialara açıklık getirdi. Şirket, Çin operasyonlarının tamamını elden çıkarmayı düşünmediğini net bir şekilde ifade etti.
Açıklama, Çin’in önde gelen finans yayınlarından Caixin tarafından yayımlanan bir haberin ardından geldi. Söz konusu haberde, Starbucks’ın Çin’deki faaliyetlerini satmak üzere birden fazla potansiyel alıcıyla ön görüşmeler yaptığı iddia edilmişti. Ancak satışın kapsamı ya da detayları kamuoyuyla paylaşılmamıştı.
Konuyla ilgili açıklama yapan bir Starbucks sözcüsü, “Şu anda Çin operasyonlarımızın tamamının satışı gündemimizde değil.” diyerek iddiaları doğrudan yalanladı.
Çin, Starbucks için ABD’den sonra en büyük ikinci pazar konumunda bulunuyor. Şirketin bu ülkedeki büyüme stratejisi, özellikle yerel rakiplerin artan rekabeti karşısında büyük önem taşıyor. Bu nedenle, Çin’deki operasyonların satışıyla ilgili çıkan haberler piyasa tarafından yakından takip ediliyor.